InDizajn - festival modernog doma 2017
Završio je drugi po redu sajam inspirativnih interijera, dizajnerskog namještaja, dekoracija i detalja za dom koji se održavao u Zagrebu u periodu od 14. do 17. rujna. Organizirala ga je Mirjana Mikulec, jedna od utjecajnijih dizajnerica interijera u Hrvatskoj, u suradnji s RTL Televizijom. Na jednom mjestu izložbenog prostora oko 5.000 m2 okupilo se više od 70 izlagača redom proizvođača i trgovaca za opremanje interijera, renomiranih stručnjaka i arhitekata te manjih hrvatskih produkt dizajnera. Posjetitelji su imali priliku pronaći inspirativna rješenja kako urediti i uljepšati svoj dom, upoznati se sa dizajnerskim namještajem, vidjeti raskošne dekoracije i zanimljive detalje. Navodno se ove godine očekuje oko 20.000 posjetitelja.
Energija i entuzijazam koji su prevladavali u danima sajma bili su fantastični. Svi izlagači su bili izrazito ljubazni, stručni i vrlo uvjerljivi u prezentaciji svojih proizvoda. Izuzetno mi je drago da sam na sajmu vidjela nove materijale i rješenja koje sam nedavno upoznala u Milanu. Uspješno pratimo trendove i trudimo se biti u korak sa svjetskim dizajnerima interijera.
Od brojnih izlagača Kare je prema mom mišljenju bio predvodnik. "Sve samo ne obično" filozofija je koju su vjerno slijedili i ovaj put. Tema show rooma je bila Gobi - kolekcija za etno ambijent koji unosi dašak Orijenta u interijere, zatim Metropolis - kolekcija izraženog kozmopolitskog karaktera u kojima baršun, krom i ogledala zajedno sa detaljima s citatima u Art Deco stilu stvaraju upečatljivu atmosferu i posljednja, Kare Nature Line - kolekcija koja unosi toplinu i prirodni šarm planinske kolibe u vaš dom.
Izlagač Calligaris by Meblo Trade oduševio me svojim blagovaonskim stolom od punog drva, tople čokoladno smeđe boje. Cijeli asortiman namještaja za 2016/2017 temelji se na jednostavnim i ravnim linijama, prirodnim materijalima u zemljanim tonovima s naglaskom na neku od akcentnih boja kao što su žuta, narančasta ili crvena.
Bila sam iznimno sretna kad sam vidjela štand izlagača Elgrad i njihovu prezentaciju keramičkih ploča nove generacije talijanskog proizvođača Laminam. S ovom vrstom pločica prvi put sam se susrela na sajmu u Milanu. Riječ je o keramičkim pločama dobivenim najnovijim tehnološkim postupcima, duljine preko 3 metra. Omogućava pokrivanje velikih površina bez upotreba fuga. Pojavljuju se u dvije osnovne kategorije: debljina 12 mm, dimenzije 1620/3240 mm i debljine 3 ili 5 mm, dimenzije 1000/3000 mm. Ploče debljine 12 mm su namijenjene izradi kuhinjskih ili kupaonskih
radnih ploča i ploča stolova, a ploče debljine 3 i 5 mm za oblaganja
vertikalnih i horizontalnih površina, pa tako i korpusa i fronti
namještaja. Na raspolaganju je 120 različitih dekora.
Od mladih hrvatskih dizajnera izdvojila bih Deez Product Design.
Produkt dizajnerice Ivana Zovko i Maša Simetić dizajniraju namještaj
jednostavnih oblika koristeći prirodne materijale uključujući drvo i
metal.
Treba izdvojiti i štandove izlagača Era koja je s poznatim svjetskim dizajnerom Karim Rashidom zaista napravila uspješnu suradnju, zatim Credo Centar čije keramičke i porculanske pločice te kompletna oprema za kupaonice i wellness ostavljaju bez daha, a za sve ljubitelje industrijskog dizajna izlagač Arteferrum potrudio se svojom ponudom stolaca za ugostiteljstvo i dom, škarastih lampi i komoda zadovoljiti i najzahtjevnije klijente.
Prezentirana su inovativna rješenja za zidne obloge poput 3D Tiles system zidnih panela, dekorativni kamini, kupaonski i kuhinjski asortiman, asortiman spavaćih soba i dnevnih boravaka, unikatna rasvjetna tijela, bogate palete boja iverala i radnih ploča, parketa, pločica...
Smiješno je uopće uspoređivati ovaj sajam sa onim u Milanu, Bologni ili Műnchenu. Jednostavno uopće nisu u istoj kategoriji ali i ovaj naš ima svoje čari i posebnosti. Zli jezici će uvijek naći negativan komentar kako je sajam loš, siromašan, nekvalitetan. Ne mogu se s tim složiti. Ako uzmemo u obzir naše tržište, resurse kojima raspolažemo, financijsku potporu koju dobivamo i uvjete rada koje imaju naši kreativci i općenito inovacije, mislim da je iz ovoga projekta Mirjana Mikulec izvukla maksimum. U Zagrebu je sajam neupitno manji, skromniji, prigušeniji kako sadržajem tako i medijski. Na primjer u Milanu je cijeli grad bio uključen u promociju sajma i živio za to. Trebalo je najmanje dva cijela dana za razgledavanje prostora, a bez tlocrta bili biste potpuno izgubljeni. Cijena ulaznice je sedam puta skuplja, čitav koncept je puno raskošniji, bogatiji i na vrhunskoj razini bez ikakve pogreške u organizaciji. In Dizajn je, žargonski rečeno, "još zelen", mlad i neiskusan. Ima tu dosta prostora za napredovanje, usavršavanje i poboljšanje ali s obzirom na uvjete u kojima je organiziran, cijenu ulaznice i na tek drugu godinu postojanja, mislim da bi trebali biti malo tolerantniji i dati podršku svim tim ljudima koji su se potpuno predali ovom projektu.
Za dodatna pitanja, raspravu ili savjet slobodno ostavite komentar u postu ili pišite na mail eklektikdesignstudio@gmail.com
Primjedbe
Objavi komentar